کد خبر: 78803

قائم مقام بنیاد نخبگان در جمع خبرنگاران: 

ایجاد شغل متناسب با نخبگان وظیفه سازمان امور استخدامی است 

کاظم رمضانی، خبرنگار: ناصر باقری مقدم، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در حاشیه دوازدهمین همایش ملی نخبگان که امروز بعد از 3 سال وقفه با حضور 500 نخبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه این بنیاد در حمایت از نخبگان گفت: ما تنها وظیفه شناسایی و معرفی این قشر را برعهده داریم و بحث تعریف شغل متناسب برای این قشر و به کارگیری آنها از سوی دستگاه های اجرایی برعهده سازمان امور استخدامی کشور است؛ البته باید این مسئله را هم مطرح کنم که خوشبختانه بر اساس توافقی که با این سازمان انجام شده، قرار است تا پایان امسال هزار شغل برای نخبگان در بخش های مختلف کشور اعم از وزارتخانه ها و سازمان ها ایجاد شود. 
او با تاکید بر اینکه شکی نیست که وظیفه تامین نیروی انسانتی متخصص و نخبه در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد دانش بنیان برعهده ماست، اظهار داشت: اما این همه ماجرا نیست؛ چرا که ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری کشور برعهده معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور است.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: قطعا بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی به عنوان دو بازو برای توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور شناخته می شوند و امروز هم رئیس جمهور به مستقل بودن این بنیاد تاکید کرده است. از طرفی هم در همین همایش به صورت نمادین ایجاد کانون های تفکر در حوزه های اقتصاد، علم و فناوری و علوم انسانی را در راستای کمک نخبگان به دولت آغاز کرده ایم که می تواند زمینه ساز اتفاقات مهمی در این حوزه باشد. 
باقری مقدم خاطر نشان کرد: ایجاد این کانون ها یکی از بندهای سند راهبردی نخبگان هم محسوب می شود؛ چرا که از این طریق بستر برای قرارگیری نخبگان درک نار روسای دستگاه های مختلف فراهم می شود و می توان از این طریق، به صورت تخصصی برای پیدا کردن راهکارهای مربوط به حل مسائل دستگاه ها برنامه ریزی کرد. 

مرتبط ها